Activitatea directa cu copiii in centru se desfasoara pe doua paliere: in grup/clasa (intre 4-6 copii/grup)  si individual /sedinte de kinetoterapie, stimulare senzoriala si cognitiva si logopedie. Copiii care frecventeaza centrul au desfasurat de-a lungul intregii perioade – 10,5 saptamani, dupa calendarul scolar- activitati educative conform planurilor de interventie personalizata care au inclus activitati in domeniile autonomiei personala, limbajului si comunicarii, activitati logico-matematice si psihomotrice.

Activitatile de educatie speciala au fost oferite constant in aceasta perioada celor 23 de copii cu dizabilitati neuromotorii severe inscrisi in programele centrului. Echipa psihopedagogica a urmarit in permanenta adoptarea si identificarea unor programe adaptate si individualizate in lucrul direct cu prescolarii si scolarii din centru. In perioada raportata au fost urmarite planificarile semestriale pentru semestrul II. Planurile de interventie personalizata au fost in permanenta in acord cu cerintele copiilor. Au fost de asemenea completate documentele scolare specifice pentru incheierea anului scolar

(condici, calificative, situatii scolare, cataloage pe hartie si electronice). Copiii au fost urmariti in permanenta prin evaluari scolare continue si apoi sumative.  Domeniile principale de interventie au fost: autonomie personala, limbaj si comunicare, logico-matematice, psihomotricitate. totodata copiii au trecut prin procesul de evaluare continua si iar profesionistii au continuat permanenta adaptare a metodelor de lucru. In acelasi context au fost finalizate cele 23 de evaluari finale anuale si sintezele scrise pentru parinti, sub forma intalnirilor pentru discutii vizand dezvoltarea globala si traseul educational al copiilor.  Echipa psihopedagogica a continuat sa adapteze materialele de lucru conform obiectivelor stabilite in cadrul proiectului de interventie personalizat.  Adaptarile necesare se refera la mobilizarea capacitatilor sau competentelor relativ la următoarele trei domenii: abilităţi gestice, captarea informaţiilor vizuale complexe, şi organizarea si achizitionare unor deprinderi de lucru. Adaptarea in acest sens a materialelor de lucru [de ex., marime imagine sau obiecte, grosime creioane, numarul de elemente pe pagina, etc], ca si a ritmului si continutului invatarii reprezinta o conditie a obtinerii achizitiilor educative.

Autonomia personala este facilitata si stimulata in permanenta, dar mai cu seama in momentul gustarii colective; copiilor li se ofera o gustare pe care sunt incurajati sa o serveasca in mod cat mai autonom.

Au avut loc de asemenea cateva intalniri ale echipei psihopedagogice pentru discutarea unor cazuri particulare.  Pentru unul din copiii integrati in clasa primara, dificultatile de acomodare au devenit foarte semnificative, afectand grav atat posibilitatea de a lucra sarcini educative in clasa intr-un mod coerent, cat si posibilitatea de a mentine in sarcina pe ceilalti copii din clasa. Din acest motiv, dupa o reuniune a echipei si cateva intalniri cu mama, aceasta a fost orientata spre un consult medical, iar pentru fetita s-a luat decizia de a lucra doar in interventii educationale individuale pe timpul cat aceasta face fata sarcinilor. Astfel, mama a continuat sa ajunga la centru initial de 3-4 ori pe saptamana, apoi de 1-2 ori, fetita a fost primita de psihopedagog in cabinetul de terapie complementara ocupationala si educationala, pentru ca apoi sa plece insotita de mama spre casa. Centrul a decis si sa suporte cheltuielile de transport ale familiei in speranta obtinerii unor rezultate ameliorate in beneficiul copilului.

 Recuperarea desfasurata in regim educational neintensiv s-a desfurat cu o frecventa medie de 2-3 sedinte per copil in fiecare saptamana. Terapiile logopedice si kinetoterapeutice au urmarit cresterea autonomiei copiilor, achizitia de noi informatii si facilitarea unei viitoare incluziuni sociale si a autonomiei personale a copiilor.

Logopedia. In Centrul de zi Aurora majoritatea copiilor prezinta tulburari severe de achizitie a limbajului verbal, cu nevoi de amplificare a registrului de comunicare nonverbala.  In aceasta perioada 2 psihopedagogi au participat la module de perfectionare destinate sistemelor de comunicare augmentativa, in scopul preluarii unor metode si materiale adecvate particularitatilor de comunicare a unui numar consistent de copii care frecventeaza centrul de zi Aurora.

In perioada raportata s-au desfasurat 95 sesiuni de logopedie.

 Kinetoterapia

Activitatile individuale de kinetoterapie se desfasoara in ritm de 2-3 sesiuni saptamanale per copil si au reusit sa contribuie la eforturile familiilor de a investi in procesul de recuperare medicala efectuate in mediul medical sau in privat. In perioada raportata saptamanal s-au desfasurat 292 de sesiuni individuale de kinetoterapie.

Sesiunile individuale destinate terapiei complementare ocupationale si recuperarii cognitive au continuat prin eforturile unui psihopedagog, dupa ce unul din membrii echipei ne-a parasit. In perioada mai iunie au avut loc 120 sesiuni. In acelasi timp in acest tip de activitate a fost planificata o interventie sistematica cu unul dintre copii, o fetita a carei frecventare zilnica a clasei nu a mai fost posibila datorita starii de agitatie si a comportamentului antagonist.

Transportul efectuat de minibusul centrului  a asigurat in continuare buna desfasurare a tuturor activitatilor centrului, atat pentru activitatile cotidiene, cat si pentru cele de socializare in afara centrului.  Minibusul centrului, Ford Tranzit,  [8+1 locuri] a asigura transportul insotit al copiilor, efectuand 4 trasee zilnic in orarul 7.30-16.30. Copiii au fost preluati si predati de la si la puncte de intalnire convenite impreuna cu parintii. Traseul si punctele de intalnire a raspuns cerintelor familiilor, uneori si necesitatilor in schimbare, in masura in care unii dintre copii au fost inserati si in programele de recuperare al altor centre de recuperare.

 Activitatile de socializare urmaresc dezvoltarea competentelor de viata independenta ale  copiilor, cat si relaxarea si oferirea unor momente de joaca si de amuzament.

Luna aprilie a adus cu ea pregatiri pentru vacanta de Paste iar copiii au confectionat felicitari pentru cei dragi de acasa.

In « Saptamana altfel », cand au loc activitati deosebite. Aplicand cele invatate despre plante si natura, copiii au plantat cu incantare cateva jardiniere cu flori pe care le-au plasat pe la geamurile casei din Tepes Voda 86.

In luna mai s-a organizat o dimineata de activitati sportive impreuna cu clasa a III-a A a Scolii Gimnaziale Speciale nr.5. Activitatile organizate au incantat atat copiii din Centrul Aurora, cat sipe cei din Scoala Speciala nr. 5; ne-am jucat cu panza parasutei si mingi, cu popice, am servit o gustare si ne-am bucurat sa asistam si la activitati deosebite ale elevilor mai mari, incepatori in gimnastica Tai Chi indrumati de pasionata lor profesoara.

Ziua de 1 Iunie a fost mult asteptata si pregatita de profesorii claselor.

S-au serbat cu mare drag zile de nastere a unor colegi de clasa : Dana, Tibi, Rodica, Emi, Radu. Indiferent de ceea ce pot face parintii in acest sens, Centrul se ingrijeste ca fiecare aniversare sa fie o sarbatoare pentru toti !

Finalul de an scolar a fost marcat de o mica festivitate desfasurata in prezenta parintilor. In ciuda caniculei, ne-am adunat cu mic, cu mare in curtea centrului si ne-am impartasit emotiile si bucuria ducerii la bun sfarsit a unui an scolar plin de evenimente.

Activitati destinate parintilor

In aceasta perioada s-au desfasurat 12 intalniri directe cu profesorii psihopedagogi, destinate discutiilor despre rezultatele interventiei asupra copilului, alaturi de specialistii in recuperare- kinetoterapeut, logoped, in scopul indrumarii parintii in sustinerea procesului de recuperare si oferirii unui suport in cautarea celor mai bune solutii de tratament si recuperare pentru copii.

In aceasta perioada au continuat intalnirile primului grup de crestere a competentelor parentale, organizat si moderat de un psiholog. In perioada raportata s-au desfasurat in continuare intalnirile grupului copiilor mai mari din centru, si a fost initiat si al doilea grup, cel al mamelor copiilor din grupa prescolara si primara. Intalnirile s-au desfasurat de-a lungul a 7 sesiuni tematice, printre care ineficiența pedepselor, și nevoia acestora de a se simți ascultați, nevoia de a avea opțiuni și de a lua decizii, grija părinților față de ei înșiși.

Ambele grupuri au avut ultima întâlnire pe 14 iunie, având în vedere finalizarea anului școlar, însă mamele și-au manifestat dorința de a organiza în continuare, începând din toamnă, întâlniri de grup cu psihologul.

Cateva din mamele participante la primul grup -4- au continuat sa beneficieze de intalniri individuale in care au impartasit problemele dificile de viata cu care se confrunta.

Faptul ca parintii au devenit activi in proiectarea si cautarea de solutii pentru nevoile lor se refleccta si in cele 2 proiecte de succes pe care le-au initiat – unul de hidrokinetoterapie, unde echipa centrului de zi a reusit sa ajute la gasirea de sponsori, celalalt, complet independent, al deschiderii primului spatiu de joaca pentru copii cu dizabilitati din Bucuresti. La festivitatea deschiderii acestuia, au participat multi dintre copiii centrului alaturi de mamele lor alaturi de o echipa de reportaje de la postul Realitatea.TV.   http://www.realitatea.net/copiii-cu-dizabilitati-din-bucuresti-au-primit-in-dar-un-loc-de-joaca-special_1942484.html

Tot in aceasta perioada s-au realizat intalniri cu parintii destinate pregatirii taberelor de vara, pentru informare, instruire, semnare de acorduri legate de responsabilitati, etc.

In perioada 17-20 iunie, s-a desfasurat Tabara pentru copil si familie de la Cheia. Au participat 70 de persoane, copii cu dizabilitati neuromotorii, parinti, frati si surori si, in unele cazuri insotitori, ai copiilor. In aceasta vacanta de neuitat pentru toti s-au organizat jocuri, s-au legat prietenii intre parinti, au avut loc momente memorabile. Participarea fratilor si surorilor copiilor cu dizabilitati a permis alcatuirea unor grupuri de joaca cu activitate intensa, spre marea bucurie a parintilor participanti.

Locatia- Hotelul Zaganu -Cheia– a devenit deja celebru pentru modul impecabil in care gazduieste copii cu dizabilitati atat de severe si pentru maniera in care incearca sa raspunda tuturor nevoilor familiilor.

Activitati destinate scolilor partenere si de socializare

Desi ne-am propus sa organizam unele activitati cu scolile partenere, am fost nevoiti sa  pregatim multe prezente in centru ale mebrilor comisiilor profesionale aduse de institutia de acreditare a institutiilor scolare (ARACIP). A fost o ocazie in plus de a ne face cunoscuti si de a lansa apeluri de colaborare si catre alti specialisti din educatia speciala; in acest sens a sosit si invitatia catre echipa de psihopedagogi de a participa la prezentarea unor materiale si instrumente de comunicare augmentativa, realizate si distribuite de firma AbleTech in Romania.

In Scoala Gimnaziala Speciala nr.5 s-au desfasurat sportive si joaca in sala de sport a scolii. Entuziasmul copiilor din Centrul de zi Aurora a fost surprinzator in cadrul oferit de sala de sport si profesorii de gimnastica : saltele, mingi, bancute si mingi